Åh, ja men självklart...

Jag: -Jag vill boka en tid hos Farbror Doktorn. Min hals krånglar lite.
Syster Sköterska säger: -När kan du komma? men menar egentligen: Tror du verkligen att det finns några tider?
Jag: -Imorgon eller på fredag under morgonen.
Syster Sköterska säger: -Det finns en tid 13:30 imorgon, och menar Take it or leave it forever.
Jag: -Oj då... Jag jobbar egentligen, men ska kolla om jag kan byta skift.
Syster Sköterska säger: -Ja, det är ju influensatider så det finns inte så många tider att välja på.
Jag: -Nä, det förstår jag. Då bokar jag den tiden då så hör jag av mig om det inte går att byta skift.
Syster Sköterska säger: -Gör så.
Klick!

Happ... Nu var hon inte alls så otrevlig som det låter. Tvärtom riktigt trevlig. Nu återstår bara att se om jag kan ta den tiden eller inte. Måste kolla med Tihi om hon kan tänka sig att byta. Får kolla när hon behagar vakna efter nattens jobbande =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0