Tillbaka till puberteten!

Ja, det låter då så om jag öppnar munnen och pratar. Eller rättare sagt: Försöker prata. Halsen är helt paj! Inte speciellt ont, har inte feber, är inte täppt i näsan och mår inte dåligt i övrigt. Lite ont i huvudet, och inte på Det Vanliga Stället, men känner mig inte alls sjuk i övrigt. Mycket märkligt... Tja, det går väl över! =)

Gårdagens 2½ timme på dagis var INTE kul. Jag tror att ungarna fått i sig uppåttjack. Dom var heeelt galna!!! Jag kan hantera stadens alkoholglada gäng och till och med lyckats resonera med en del som petat i sig annat än alkohol, men dessa hornförsedda ungar gick jag bet på. Fett! (Jisses, vilket ute-ord...)


Googlad bild

Direkt när jag kom så försvann bägge fröknarna på sin fikarast. Typ 4 barna vakna, medans åtminstone 1275 st låg och vilade.
-Dom kommer nog sova tills vi är tillbaka, sa Fröknarna.
Kanoners! tänkte jag och såg till att de 4 som var uppe blev sysselsatta med att bygga lego. Redan i det skedet kände jag att jag höll på att förlora Slaget. Noll jävla respekt! Så jag tog fram Myndiga Stämman och skrämde givetvis skiten ur en av stackarna så han började gråta. Bra jobbat... =(


Googlad bild

Efter typ 10 minuter hördes ett illvrål. Unge nr 1 vaknade. Hämtade den lilla (som faktiskt inte brydde sig det minsta om att han aldrig sett mig förut) och tog upp honom i knät och mös en stund. Efter ytterligare 5 minuter hördes nästa illvrål och unge nr 2 ploppade upp. Gick bra även det. Vrål! Unge nr 3. Och 4, 5, 6, 7, 8, 9 och 10. Och så vidare. 35 minuter kvar tills fröknarna skulle komma tillbaka.


Googlad bild

En doft av bajs. Lokaliserar rätt unge och påbörjar Operation Storsanering. Mitt i allt hörs ett illvrål och alla ungar vrålar i munnen på varann att unge X ramlat och slagit hål i hakan. Kanon. Stillar blod och torkar bajs samtidigt. Bland 1395 nyfikna ungar som verkar tycka det är jätteintressant att kompis X blöder och gråter. Vampyrer...


Googlad bild

En doft av bajs. Hittar ytterligare en unge som behöver Saneras. Skyndar mig som fan för att inte Totalt Kaos ska hinna bryta ut medans jag är borta. Går verkligen jättebra. Verkligen! På de 2½ minutrar som jag är borta så hinner unge Z brotta ner unge V och medans det pågår så dekorerar ungarna A, B, C, D och E matborden med tuschpennor. Detta under tiden som alla 1395 ungar skriker för allt vad deras lungor håller. Mitt blodtryck börjar vara farligt högt...



En doft av bajs. Vad i hela H...?! Nästa Sanering inleds och jag hinner precis tillbaka för att se hur unge F knuffar ner unge G från en stol. Vrål! 20 minuter kvar tills fröknarna skulle komma tillbaka.

Så där fortsatte det. Till sist stod jag bara och övervakade så ingen blev ihjälslagen. Det lyckades jag med åtminstone... Tack och lov så tog underbaaara Tihi med sig mat till mig vid skiftbytet på Alpha, så jag var åtminstone inte hungrig =) Hade slukat varenda unge annars...

Pust... Dags att återgå till arbetet. Och till att försöka få rösten att fungera.

Studs!


Kommentarer
Postat av: pelle

HAHAHA! ibland önskar jag att jag var du, så att jag kunde se till mitt liv och njuta av det ;)

2009-11-06 @ 23:22:06
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pelle

Visst kan vi byta, fast bara om du gör mitt seminarium med excellensa betyg ;D

2009-11-07 @ 14:59:25
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0