Äntligen slut på arbetsdagen!

Den började så lugnt och fint och sen blev det bara pannkaka av alltihop. Heeeelt slut. Man stressar som en gnu med ett lejon i hälarna hela morgonen för att hinna göra bort så mycket som det bara är möjligt av de ordinarie sakerna man ska göra, för man vet att risken finns att man drunknar i jobb senare på dagen. Och jooo då. När jag egentligen skulle sluta stod jag istället och brottades med en garageport. Med hjälp av Zeke så gick det som smort =)

Träffade Ior i den berömda dörren, tog Jyckbert i örat och åkte upp på Fjälltoppen. Där bjöds det på mat från Frasses =) Första middagen på flera dagar. På väg hem mötte vi Råbban, och vi surrade en stund innan det var dags för hemfärd och utfodring av Mr Falsk Bulimi (han vräker i sig men "glömmer" att spy upp det sen...). Nu har jag kopplat in mig själv i en respirator och ligger just så pass vid liv här i soffan. Den här dagen tog mer eller mindre knäcken på mig...

Men även om dagen varit lite pestig så har det funnits en del höjdpunkter:


Det har sina fördelar att vara uppe i ottan =) Ignorera skitkvalitén på bilden...


Krångel med ett fönster kan ta en till oanade höjder =P Så nice med Riktig Natur så nära inpå!

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

Senare:
Tihi har precis fluffat ut genom dörren. Vi har surrat strunt och druckit en balja te. Hon hade med sig hela arsenalen av nagellack och ville att jag skulle göra något kreativt på hennes naglar. Jag envisades med att kalla nagellacken för målarfärg, och det borde ju vara första signalen på att jag inte är någon fena på att just finlira på naglar... Jag är utbildad möbelsnickare och van vid lite... annat finlir =) Efter kan jag ju bara konstatera att det finns en stooor anledning till att man går till Micro och får sina naglar fixade: hon vet nämligen exakt vad hon sysslar med! =) Och man behöver aldrig fundera på om det ska bli bra eller inte. Hon är helt enkelt bäst. När jag varit i farten på Tihis naglar såg det mest ut som om någon fylltratt med epilepsianfall snubblat över naglarna med en pensel... Nå, tur att det finns medel som tar bort Målarfärg... ;-)

Imorgon är jag leeeeeedig! Enda anledningen till att jag skulle kunna tänka mig att gå ut och jobba är om jag fick minst tio gånger så mycket betalt/timme. Och det lär ju inte hända, så jag får nog min lediga dag =) Ska bli skönt att få en ledig dag med Ior! Och så ska jag och Dogge hälsa på päronen. Inte träffat pappsen på en evighet känns det som. Men imorgon så! Och för att det fort ska bli Imorgon så tänker jag ta min respirator, min droppställning och min rullator och rulla bort till sängen nu på direkten =)

God natt på er allihop!

Vi hörs väl imorgon? =) Studs, studs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0